Belinda Henriksson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Belinda & Alice - 31 oktober 2010 22:23

Hejsan svejsa!


Dagens ridpass!

Calle/Anastasia: Pappa satte på kärran på Calle och så körde jag och pappa höll Anastasia som fick gå brevid!

Dom båda var jätte snälla och duktiga hela passet<3


Rocky-Pocky: Vi red Busrundan ca 3 km. Han var jätte snäll och duktig hela passet och han fick bara lite ryck iblan då han skule vända med det funkade bra<3


Jätte nöjd med pollarnas "insattser" idag!

Jag var klar i stalle runt halv 1 så nu har jag bara suttit och chillat och glott film i några timmar!  

Ska försöka att "Ta-Tag" i bloggandet nu!

Dagens bloggtips: http://bellablondiiiiiee.blogg.se

En super duktig tjej med fina hästar!


Kiss and Love Belinda Den Bästa Henriksson  


  

Av Belinda & Alice - 31 oktober 2010 22:13

 
Hello! Writing this post in English for a special persom namely equine artist Jennifer Pratt! I am now in vacation may go and test ride one five year old D-Pony gelding hope hope that they remain with the home throwing up a picture here but the more info you get when test riding is over and so!

Hugs and Love Belinda Henry <3

 

  

Av Belinda & Alice - 9 oktober 2010 22:17

Hejsan!  


Idag har jag varit på Aleridsport och trimmat Calle och Rocky<3


Rocky: Började med bebis<3

Vi trimmade i ridhuset!

Lite galopp ombyten och förvändgalopp.

Finast var han pigg å glad<3


Nalle: Vi trimmade också vi red mycket serpentiner i galopp och tränade på galopp om byten som vi fick i läxa av Annika!

Det gick jätte bra<3

Vi red mycket i galopp för han var väldigt stel i början med mot slutet tog han tag i bettet bra och arbetade igenom ryggen fint<3


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 4 oktober 2010 21:07

Hejsan-Svejsan!  

Tänkte att om ni vill så kan jag skriva min outfit inför GP-Ponnyn<3

Nallis:

Sadel: Svart Knights

Träns: Svart Dyón (ska köpas)

Förbygel: Svart Dyón (ska köpas)

Skydd: Bruna RG

Benskydds ludd: Cream färgat (ska köpas)

Schabrak: Vitt Equiline med guld

Luva: Vit Equiline med guld

Pannband: Vitt Svarowski (ska köpas)

Sadelgjord: Svart Lädergjord anatomisk (ska köpas)

Ludd: En liten ludd till förbygeln (ska köpas)

 

Jag:

Kavaj: Svart Animo (ska "förhoppningsvis" köpas)

Hjälm: Svart GPA

Väst: Svart Racesafe

Stövlar: Svarta Pioneer

Spö: Svart

Sporrar: Silvriga med rosa bling

Shjorta: Blå blommig Kingsland (ska köpas)

Byxor: Vita Kingsland (ska köpas)

Hårnät: Svart/Vitt med stor Rosette och bling (ska köpas)

Handskar: Svarta

Strumpor: Kingsland(har men ska köpa fler)

 

Övrigt:

Armband: Vitt svarowski

 

Har lite ongest typ för jag vill att allt ska vara perfekt inför GP-Ponnyn<3!!!

 

Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 4 oktober 2010 20:47

Hejsan på er!  

Som ni kanske inte viste så kom jag ju 11 i GP-Ponnyn Semi 2010!

Och Elin Wessberg går i min klass!

Men iaf!

Jag tänkte gratta alla som komvidare

från Greva iår! (Kval 1)!

Jag ska ju kvala med Nallis<3 om 2 veckor i Bulycke!

Aja här får ni lite gratt till Lina och Jinx som vann kvalet<3


Puss Belinda Henriksson  


  


Lina Jonsson Anderberg - JiPe Jinx vann första kvalet på Grevagården

Tävling med flyt- första kvalet till GP Ponnyn flöt på bra och de första tio är klara för semifinal.
- Det var jätteroligt och ett riktigt lyft med Lennart Lindelöw som stildomare, sager Kicki Sander, tävlingsansvarig för GP Ponnyn.
Många strykningar innebar att det bara kom 33 ekipage till start. En av dem var Julia Falkhede, 17 år, med Muskot från Fjärås Hoppryttare. Hon tog sig till semifinal även förra året men kom inte bland de tio som fick rida final i Scandinavium. Hur ser taktiken ut i år för att nå hela vägen?
- Jag har tränat mycket dressyr så min häst är väldigt lydig. Då kan jag gå in och slappna av och bara rida och inte behöva tänka så mycket, sager Julia som rider semifinal för fjärde gången, andra gången med Muskot.
En annan faktor som spelade in för Julia förra året var snön. Ovädret gjorde att semifinalen flyttades och fick hållas en vardagskväll och framridningsmöjligheterna var inte optimala.
- Min häst är väldigt pigg och behöver ridas fram mycket, berättar hon.
Om hon går till final så har Muskot rutin, han har gått GP Ponnyn-final i Scandinavium med en tidigare ägare.

Resultat:
1) Lina Johnsson Anderberg, Grevagårdens RF - JiPe Jinx 59

2) Anna Ericsson, Göta RF - Miss Felicia 58

3) Tove Gejervall, Grevagårdens RF - Mathis des Mauvis 57,5

     Julia Falkhede, Fjärås Hoppryttare - Muskot 57,5

5) Linda Nilsson, Grevagårdens RF - Orlando 57

6) Hanna Mandinger, Trollhättans FK - Cindy 56,5
7) Linda Lindqvist, Stålebo RK - Carrols Express Samott 56

8) Amanda Sjönnerhem, Bollebygds RK - Electric Goff 55,5

9) Lisa Forslund, Tämta RK - Nickolina 55

10) Lottie Svensson, Floby Ryttare - Säby’s Idefix 54,5


Av Belinda & Alice - 1 oktober 2010 22:18

Tjabba!  



Idag har jag ridigt Stasi och Nalle<3

Rocky tränade jag lite tricks med!!

Har packat transporten och tvättat lite grejer för tävlingen imorgon!

Har även borstat och flätat Stasis man och svans<3

Hon blev jätte fin!

Ridpassen:


Stasi: Började med henne<3

Vi red lite övergångar i alla gångarter fin var hon (något stark.

Sen så skuttade vi över lite små hinder typ 60cm bara<3

Fin var hon<3

Vi avslutade med att skritta ut en lång rund<3


Nallis: Vi ställde lite i båda varven och red lite övergångar och tränade galopp ombyten!

Han var otroligt fin<3

Lyssnade hela tiden och var pigg och glad!

Red inte så länge för Pappa och jag var nöjda med honom och han ska tävla på Söndag<3

Finisarna<3


Rocky-Pocky: Vi tränade lite på tricks och fixs så som att öppna boxxdörren med nosen (när den är öppen) kasta upp mig på ryggen, hoppa bock, puss, M.M<3<3

Super fin var han<3

Han gör typ allt bara han får godis efteråt<3<3<3!

Nu måste jag gå och lägga mig<3


Puss Belinda Henriksson  

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards