Belinda Henriksson

Alla inlägg under juli 2010

Av Belinda & Alice - 31 juli 2010 15:34

Hejsan alla glada läsare!

Enu en fin Lördag<3

Nu har jag varit ute på gräsbanan och rensat bort skräp och stöd och sånt! Sen så har jag också byggten stor markarbets bana! Jag tror att hästarna kommer tycka att det är väldigt kul!  

Aja jag ska ta en macka och byta kläder och sen ska jag ut och rida!<3


Puss Belinda Henriksson  


    

ROCKY 978 <3 You are the one and only<3 I   YOU

Av Belinda & Alice - 31 juli 2010 14:57

Heej! Tyvärr så kunde jag inte skriva ett inlägg om ridpassen igår för min dator lasggadee!!!!!!!!!!

Men nu så får ni dom!


Ridpass 1:

Jag började med Calle Nalle<3 Bonden hade plogat vägen så den var ganske mjuk så jag och Calle<3 hade lite intervall och kondis träning men vi gjorde också mycket tempo växlingar! Han var lite överpigg i början och även lite stel men det släppte efter ett tag och då gick han riktigt bra!<3

Duktig var han<3


Ridpass 2:

Sen var det Anastasias tur! Vi tog en skritt tur på 25-35 min! Hon var väldigt duktig vi arbetade lite i skritt också! Hon var ganska pigg och hon fick några ryck ibland så hon stannade upp och bocka å stegra! Men överlag var hon riktigt duktig om man tänker på allt hon har gått igenom dom senaste 2 veckorna! Hon var även lite tittig! (hihihiihhihiiihii<3

Finaste<3


Ridpass 3:

Rockys tur vardet sen! Han fick ett liknande pass som Calle fast kortare för klockan var typ 21:00 när jag började rida honom! Han var lite låjj ibörjan men sen när han kom igång så var han väldigt pigg och han arbetade jättebra<3

Älsklingen!<3

Fina var allihop<3


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 30 juli 2010 22:04

Hej har ridit nu!

Ska kolla på en film som går på 3:an nue!<3  

Den heter ^ Apollo 13 ^ hoppas att den är bra!?

 Aja skriver förhoppningsvis om ridpassen sen under pausen!


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 30 juli 2010 15:00

Hejsan mina underbara läsare! Förlåt för att jag inte har uppdaterat men jag har inte haft så mycket att skriva om!   

(Hoppas att ni förstår och kan förlåta mig!?

Men nu är jag tillbaka och jag har nyheter!
(Nyfikna?(ahahahahhhhahaahaahaa<3

Jag och älsklings Fanny<3 hade en tjejmiddag för vi fyllde år 24/7!<3

Det var super kul! Innan den började var mina föräldrar och hälsade på!

Och dom hade presenter med sig<3<3

Jag fick PIONEER STÖVLAR!!<3<3<3<3<3 Tack!

Jag älskar dom<3

Sen fick jag en massa andra saker av alla våra vänner också<3

Älskar er!

Jag har en annan sak att berätta också!

Jag ska på min sista lokala nästa vecka med Calle och Rocky<3 Jag ska bara dit för att dom inte har tävlat på ett tag och jag vill att dom får en lungn start!

Men Anastasia skadade sig för ett tag sen inget allvarligt! (som tur var<3

Så igår var Håkan så snäll så han slog på skorna så jag får börja rida henne igen!<3

Så sen ska hon på sina sista tävlingar som är <div 2><3 Sen ska hon matchas mot större klasser och tävlingar!

Men jag tänkte att eftersom jag inte kan rida nu för det öser ner här hemma så tänkte jag att jag skulle avslöja för er hur mitt nya tävlings schema kommer se ut!( Det kan bli ändringar!

TÄVLINGAR:


7/8 Lokal i Grästorp!

15/8 Regional Norra Älvsborg! (Debut Msv B<3

26/8 Nationel Dagstorp! ( SVENSKA PONNY DERBY Calle<3

?5/9 Reg/Nat Fjärås?

12/9 Regional Lilla Edet! (DM<3

3/10 Regional Lilla Edet!

( Div 2 ska jag också på med Anastasia<3

Och sen är det tre meeting senare på året så jag skriver om dom senare!

Aja nu ska jag äta lasange(STAVNING)!

Kanske uppdaterar senare!

PS! MINA HÄSTAR ÄR BÄST<3


Puss Belinda Henriksson  




Av Belinda & Alice - 19 juli 2010 14:07

Hejsan jag har tröökigt!  

FannyBUS<3 ringde nyss och vi fyller ju år på Lördag 24/7<3 så vi ska ha en tjejmiddag tsm<3:DD<3

Mer info i nästa inlägg!  

Tänkte göra ett test nue!:


Hur bra ryttare/hoppryttare är du?

89 frågor , orkar du ?


Hästar:
har egen häst (x)
har mer än en egen häst (x)
har en häst som du rider/tävlar åt nån annan (x)

totalt 3



Ridning

Rider iaf 3 dar i veckan (x)
Rider oftast varje dag i veckan (x)
Rider oftast mer än en häst om dan (x )
Rider vanligtvis 3 hästar om dan (x)
Rider 5 eller mer hästar nästan varje dag ( )

totalt 4


Hoppat:

har hoppat ett hinder med häst (x)
har hoppat en bana me minst 7 hinder (x)
har hoppat oxer (x)
har hoppat trippelbar (x)
har hoppat vattengrav (x)
har hoppat 1 m (x)
har hoppat 1.20 (x)
har hoppat 1.30 (x)

har hoppat 1.40 ( )
har hoppat 1.50 ( )
har hoppat kombination (x)
har hoppat en a ponny (x)
har hoppat en b ponny(x)
c ponny (x)
d ponny (x)
storhäst (x)
har hoppat bana på 1 m (x)
har hoppat bana på över 1 m(x)
har hoppat bana på 1.20 (x)
har hoppat bana på 1.40 ( )
bana på 1.50 ( )

totalt 17


Tävling

ar tävlat (x)
har tävlat lokalt (x)
har tävlat regionalt (x)
har tävlat nationelt (x)
har tävlat internationelt ( )
ar tävlat a ponny ( )
b ponny (x)
c ponny (x)
d ponny (x
torhäst ( )
har tävlat LD (x)
har tävlat LC (x)
har tävlat LB (x)
har tävlat LA (x)
Har tävlat msv b (
har tävlat msv a ( )
har tävlat svår b ( )
har gått felfritt ld (x)
lc (x)
lb (x)
la (x)
msv b()
msv a ( )
svår b ( )
har tävlat KM (klubbmästerskap) (x)
har tävlat DM (x)
Har tävlat SM ()
tävlat NM ( )
tävlat EM ( )


totalt17



riter


har vunnit rosett (x)
vunnit plakett (x)
vunnit pokal (x)
vunnit hedrespriser (x)
vunnit seger täcke ( x)
har över 15 rosetter (x)
över 30 rosetter (x)
över 60 rosetter (x)
över 80 rosetter (x)
över 100 rosetter (x)
över 130 rosetter ()
över 160 rosetter ()
över 300 rosetter ( )
över 500 rosetter ( )
över 1000 rosetter ( )
har vunnit en tävling nån gång (x)
har vunnit över 15 gr (x)
har vunnit över 50 gr (
har vunnit över 100 gr ( )
placerad i ld (x)
lc (x)
lb (x)
la (x)
msv b ()
msv a () på b
svår b ( )
vunnit ld (x)
vunnit lc (x)
lb (x)
la ()
msv b ()
msv a ()
svår b ( )

19

talt 60Poäng

0-22 ojoj du måste vara en nybörjare , som inte kan så mkt , hitta en bra tränare eller tänk igenom vad du vill
23-45 du e bra men behöver mer träning
46-67du är mkt mkt duktig men det finns fortfarande en del att lära
68-80 ojoj va duktig du e du har inte mycket kvar att lära
81-89 du är nästa malin baryard!


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 13 juli 2010 22:52

Hejsan!

Ska nog sova nu!<3

Hare gött<3


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 13 juli 2010 22:43

Hejsan Hoppsan Allihopa!

Ridpasset:

Anastasia<3-

Vi började med en skogsrunda hon bockade och var ALLMÄNT galen!!!!!!!!!!

Fy vad många gånger jag höll på att trilla av!  

Men fin och heet var hon iaf!<3

Sedan så klättrede vi 10 gånger i backen! Busig var min älskling!<3


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 13 juli 2010 22:18

Hejsan!

Idag har jag ridit Anastasia<3

Sen så var jag ute och joggade!
Sedan åkte jag och Pappa till Ale RS!(Ridsport)   

Håkan-Kråkan skodde Calle och Rocky<3!

Sedan åkte jag och Pappa och handlade!

Och nu sitter jag här och glooor tv (hahahahaaahhhaahahaa)<3

Hoppas att ni har haft en underbar Tisdag!

PS: Lycka till till Älsklingarna Kelly och Fanny på Räkanhoppet i Strömstad!<3

Älskar er flickor av hela mitt hjärta<3

Jag kunde inte åka dit iår men nästa år så åker jag nog!(´aa!

Hare gööt<3


Puss Belinda Henriksson  

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards