Belinda Henriksson

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Belinda & Alice - 21 november 2010 20:49

HEJSAN ALLA!!  


Idag har jag och Bella ridit ut jag på Mulle och Bella på Rocky<3

Vi hade jättekul och hästarna värkade tycka att det det var kul!^^ Dom var pigg och glada<3

Jätte nöjd med dagen jag och Bella gick upp till kiosken och köpte godis!

Sen typ chillade vi bara och gav hästarna foder!<3


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 21 november 2010 20:44

Hej alla underbara  


Tänkte att ni skulle bli dom första att veta att jag och FANNY TEIBL KANSKE ska starta en blogg tsm<3

Så hållutkick!<3


Puss Belinda Henriksson  

Av Belinda & Alice - 21 november 2010 20:08

Hejsan svejsan!  


Sorry för dåååååålig updating men har tävlat Fredag,Lördag,Söndag...

aja här får ni lite resultat från helgen!


FREDAG: Calle: LB- Vi började med en LB och det kändes super bra! Calle hade mycket luft i sprången och han kändes pigg och glad!<3

Vi fick en felfri grund och en felfri omhoppning! Vi fick till några riktigt bra omhoppnings svängar och Calle var helt med på noterna!

Vi slutade på en andra placering!<3


LA- Han kändes helt super! Han hoppade 1,2,3,4,5a-b helt felfrit och han kändes super taggad<3 Från 5a-b som var 2 recken med 2 galoppsprång imellan på båge 6 galoppsprång frammått till en oxer med grind! Han hoppade kombinationen som ingen ting sen missbedömde jag avståndet på bågen och började nappa i honom så ett stopp där.. sen hoppade vi den och fortsatte mot ett recke med mur vi läktaren! Calle var lite tittig och jag började nappa igen!!!! Så ett stopp där med! Men nöjd endå för det var inte hans fel så jag var nöjd<3


LÖRDAG: Calle: LA- Idag var det Nationellt och både jag och Calle var revansh sugna efter gårdagens LA!

Vi gickin och satten en dubbel nolla men gud vilken tur jag har som har en sån ponny som jag har! Jag höll på att flyga av för han hoppad som attan på den näst sista oxern i omhoppningen jag skulle svänga inanför ett hinder men jag tappade tyglarna eftersom han hoppade så högt så jag han bara göra en lite visand tygel i luften så han viste när han landade... Men vi höll på att krasha i ett recke men snabbtänkt som Calle Den Bästaste nalle är så svängde han snabbt och satte full galopp mot sista recket!

Vi slutade på en 5 placering<3


Sen anmälde jag och fanny oss till höjdhoppningen (för skojs skull)!

När det var dags så red vi framm och ,man skulle hoppa på en bana i manegen med fyra hinder! B hade en bana första hindret 70 andra 80 nästa 90 sista 1.00

C hade banan i mitten första hindret var 80 andra 90 nästa 1.00 sista 1.10

D hade nästa bana första hindret var 90 andra 1.00 nästa 1.10 sista 1.20

Calle blev super taggad när alla klappade där inne så han var väldigt pigg^^

Vi hoppade första felfritt 2 galoppsprång till nästa felfritt nästa 2 galoppsprång felfritt och sen var det 2 galoppsprång till det sista hindret han hoppade och på vägen ner så slog han i med bakhoven superlite så typ 30 sekunder efter att han landat så åkte bommen ner och han nuddade knappt det hördes inte!!!! Ens all på läktarna blev jätte förvånade men jag var nöjd endå!<3

Vår första showklass!

GZ Fanny som vann<3


SÖNDAG: Calle:LA- Vi tog ut försent och allt blev snabbt ganska stresigt!!!!!

Men Bella var med idag och hon skrittade runt med Calle medans jag gjorde mej iordning!

Men calle var ganska trött idag efter alla dagars hoppning!

Vi kom in på banan och hoppade 1,2,3,4,5 helt klockrent!

Sen var det en kombination som var oxer in och recke ut! Den var helt sjuk den kombinn??!!

Det skulle typ vara 1 och ½ alla hade jätte konstigt i den!!!

Men jag fick ett stopp på recket!

Helt sjukt var det!

Menmen sen hoppade han resten helt bra!^^<3

Fina polle<3

Helt nöjd med helgen har träffat massa kul folk och haft jätte roligt!

Tack alla<3 vissa ser jag ju nästa helg när jag och Mulle gör tävlings debut tsm<3

P:S stort grattis till ISABELLA NILSSON OCH HENNES FINA BLACK TRUMP SOM VANN SIN ANDRA START I MSV A!!!! EN TILL SÅ ÄR DOM KVALADE SM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3 DOM VAR DET ENDA EQIPATET SOM KLARADE HELA BANAN FELFRITT I BÅDE C_ OCH D PONNY!!!!NI ÄR BÄÄÄÄST<3


Puss Belinda Henriksson  


       Bilderna är från i sommrass på Jennylund!

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards