Belinda Henriksson

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 22:49

Nu är allting (äntligen) klart och jag ska bara mysa på mitt rum och kolla någon film har ja tänkt iaf :) Toppe va jättefin idag, trimmade igenom honom ordentligt och verkligen jobbade igenom hela honom så han var helt lösgjord och fin. Han är så söt min lilla älskling för varje gång som man ska byta galopp eller liknande så bockar han eller sparkar bakut haha, det är så härligt med en sån häst som Toppe som verkligen älskar livet och att arbeta, och att han visar det oxå! :) Finaste pojken<3

Skulle ju ha gjort presentationer av hästarna idag men jag kompå att jag behöver ta lite nyare bilder på dom oxå så jag gör det helt enkelt när jag har fotat dom! :) Dock måste jag klippa några av dom snarast då dom ser ut som små ullbollar xD Tur att två redan är klippta..
Men nog pratat för idag nu ska jag se film, imorgon kommer ni få se några av jordens fina underverk men mer än så säger jag inte om den saken.. ;)

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 18:16

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 14:31

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 12:34

Stallet är färdig fixat sedan några timmar tbx, dig ser dagen ut som följer:
*Fodra lunch
*Jobba 14-16
*Hem
*Insläpp vi ca16.30-17
*Fodra
*Rida
*Fixa det sista i stallet när Pappa kommer hem vid 20.00

Så ser dagen ut ungefär haha, så det är bara att sätta igång! :)

Bild på Anastasia vår-13

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 01:50

Får la ändå be om ursäkt om de förra inlägget var lite "virrigt" men ni får tänka på att kl är lixom ändå 1:45 så aa de får ni tåla ;)
Men iaf nu när jag har fått utlopp för lite av mina känslor så tänkte jag bara få utlopp för lite "goda" känslor? Hehe..
Men å andra sidan så är jag cpgaletap trött så det får bli en annan dag :)
Imorgon, eller aa lite senare idag xD så tänkte jag skriva lite presentationer om hästarna och så eftersom det har ändrats lite på den fronten.. Låter bra? :)
Men nu ska jag kolla film eller nått och sen sova hörs vi lite senare!

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 01:37

Jag är den sortens person som har ett extremt starkt psyke (iegenmening) Det är inte främmande att jag blir kallad ex 'din jävla hora du är så jävla ful, eller typical 'du tror att du är så jävla kung över allt och alla men INGEN gillar dig ditt fuckface..

MEN vf skriver jag nu det här tänker ni? Jo det är så att jag vill skriva det här för jag vill dels få utlopp för mina känslor som jag bär inom mig HELA TIDEN jag pratar i stortsätt ALDRIG om mina känslor, någon enstaka gång kanske men även då har jag inte fått verkligen prata ut, och pga detta så har jag blivit en person med väldigt starkt psyke.

(rörigt men jaja)

Jag har nått en tid i mitt liv när jag har valt att stänga ute mina känslor helt (inom mitt "kärleksliv")

Men iallafall...

Jag får höra istortsätt dag in och dag ut "hora,slampa,fitta,idiot,efterbliven osv"
När man får höra sånna här saker dag in och dag ut så lär man sig till slut att stänga ute de, men samtidigt så blir det även då att man stänger ute resten av sina känslor oxå.

Man blir även otroligt förvirrad då man hör från personer från lite över allt som säger både det ena och andra, man hör vad "kompisen" har sagt bakom din rygg till den andre som har gått till nästa osv. Detta har gått för långt flera gånger för mig så jag har varit nära att förlora några av mina "vänner".

Skit samma om det blir rörigt för jag skriver bara av mig allt som kommer upp i mitt huvud nu..

Jag har istortsätt fått klara mig själv genom livet, jag hade aldrig den bästa kompisen som jag berättade allt för, jag litar inte på andra i min ålder, jag släpper inte in folk (ungdomar) i mitt liv "det betyder dock inte att jag är en känslokall sten som bara skiter i allt"
Men om jag ska räkna så finns det kanske två vänner som jag VERKLIGEN litar på, sen står jag även min kusse Marcus ganska nära tycker jag ändå.. Aja min poäng är att jag har fått se baksidan av att lita på fel människor och att visa sig sårbar, så även om jag är glad och avslappnad å snackar om lite privata business så har jag alltid min mur uppe, och anledningen till att ingen ser eller märker av den är att jag inte släpper in någon så långt.

Nu blev det här jätte rörigt men jag hoppas ändå att ni fick ut någon sorts poäng ur mitt 'predikande' hehe xd

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 00:00

Vilja, det är det som är bland det viktigaste att ha enligt mig. Om man vill så kan man, har man dock inte vilja så man är redo att kämpa för något så är det lika bra att lägga av direkt. Tänker man inte göra det hel hjärtat så behöver man inte göra det alls, antingen ger man 110 % oavsett hur mycke slit och släng, oavsett hur lång tid det tar, oavsett hur mycke man måste träna och nöta. Om man inte har vilja så vill man inte lyckas, kort sagt är man inte redo att jobba för framgången så är man inte redo för framgångarna.

Nu kanske ni sitter där i era sängar med musiken spelandes och tänker ~huum.. jag undrar vad hon vill ha sagt med det?~

Jo de jag vill komma till är att jag har hästarna,skolan, tre företag varav två är under upp byggnad, och en seriös satsning för framtiden. Jag prioriterar dessa saker framför att sitta vid datorn 24/7 och skriva massa skit om hur dagen ser ut eller dagen osv.. Jag satsar och jag gör det helhjärtat och därför kommer denna bloggen i andra han, tyvärr. Men jag tänker göra så gott jag kan, dom senaste veckorna har varit ögon öppnande för mig och jag har insett väldigt mycket, inte bara om mig själv utan oxå om mim framtid. Vad vill jag egentligen? Vill jag sitta om 30 år bakom disken på Ica och undra hur mitt liv hade sett ut om jag bara hade satsat och försökt? Eller är det värt att frysa i flera minus grader i stallet och jobba dom där extra timmarna?
Jag har tänkt jätte mycke på inte bara det här utan mycket mer, och jag har kommitfram till att jag gör det här helhjärtat, jag satsar och slänger mig ut igenom luckan på flygplanet utan att ifrågasätta mig själv, utan att titta först och försöka maska och konstaters hur högt vi är eller om jag kommer komma oskadd ner... Jag sluter nu ögonen och kastar mig ut i det okända och jag gör det med ett leende på läpparna. Jag låter dock ögonen vara stängda för jag vill att landningen ska bli en överraskning.

~Jag satsar och jag gör det helhjärtat, häst arna och satsningarna kommer i första hand gentemot bloggens uppdatering~ Dock tänker jag göra ett ärligt försök och verkligen försöka uppdatera så gott jag kan :)

*Följ med, för den galna resan börjar nu*

Av Belinda & Alice - 13 februari 2013 00:00

Vilja, det är det som är bland det viktigaste att ha enligt mig. Om man vill så kan man, har man dock inte vilja så man är redo att kämpa för något så är det lika bra att lägga av direkt. Tänker man inte göra det hel hjärtat så behöver man inte göra det alls, antingen ger man 110 % oavsett hur mycke slit och släng, oavsett hur lång tid det tar, oavsett hur mycke man måste träna och nöta. Om man inte har vilja så vill man inte lyckas, kort sagt är man inte redo att jobba för framgången så är man inte redo för framgångarna.

Nu kanske ni sitter där i era sängar med musiken spelandes och tänker ~huum.. jag undrar vad hon vill ha sagt med det?~

Jo de jag vill komma till är att jag har hästarna,skolan, tre företag varav två är under upp byggnad, och en seriös satsning för framtiden. Jag prioriterar dessa saker framför att sitta vid datorn 24/7 och skriva massa skit om hur dagen ser ut eller dagen osv.. Jag satsar och jag gör det helhjärtat och därför kommer denna bloggen i andra han, tyvärr. Men jag tänker göra så gott jag kan, dom senaste veckorna har varit ögon öppnande för mig och jag har insett väldigt mycket, inte bara om mig själv utan oxå om mim framtid. Vad vill jag egentligen? Vill jag sitta om 30 år bakom disken på Ica och undra hur mitt liv hade sett ut om jag bara hade satsat och försökt? Eller är det värt att frysa i flera minus grader i stallet och jobba dom där extra timmarna?
Jag har tänkt jätte mycke på inte bara det här utan mycket mer, och jag har kommitfram till att jag gör det här helhjärtat, jag satsar och slänger mig ut igenom luckan på flygplanet utan att ifrågasätta mig själv, utan att titta först och försöka maska och konstaters hur högt vi är eller om jag kommer komma oskadd ner... Jag sluter nu ögonen och kastar mig ut i det okända och jag gör det med ett leende på läpparna. Jag låter dock ögonen vara stängda för jag vill att landningen ska bli en överraskning.

~Jag satsar och jag gör det helhjärtat, häst arna och satsningarna kommer i första hand gentemot bloggens uppdatering~ Dock tänker jag göra ett ärligt försök och verkligen försöka uppdatera så gott jag kan :)

*Följ med, för den galna resan börjar nu*

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards