Belinda Henriksson

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 19:39

Igår var det ju somsagt hoppträning för Annika som varje Torsdag :)

Vi började med att värma upp genom att rida på en åtta med tre cavaletti bommar i mitten och en ensam bom på varje  sida av dom tre. Man skulle trava över dom tre bommarna sedan flytta lite för skänkeln oc sedan fortsätta i en stadig trav över den ensamma bommen på respektive sida, alltså som en åtta.

Sedan så bygdes dom tre cavalettin upp till ett litet kryss med en trav bom framför, så trav, över, landa i galopp, stäm av och sedan fortsätta i åttan över dom ensamma bommarna som sedan suksersivt bygdes upp til små kryss.

Sen tog vi allt i galopp så alltså en serpentin båge i galopp. Efter det blev det lite enskilda hinder och Toppe skötte sig jättebra ela tiden tycker jag, det var under dom sista 15 min av lektionen som "tåget gick" fick verkligen hänga i tyglarna för att kunna göra något alls haha ;) Min älskling så därför köpte jag två nya bett idag som vi ska testa på honom och se om det går att reglera honom över huvudtaget :)

Överlag så tycker jag att Toppe skötte sig jättebra, och mina händer var mycket bättre tyckte både Annika och jag! :)



Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 17:02

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 12:58

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 12:40

Är påväg till Älvängen C nu med Fanny för lite fika innan vi fortsätter till Ale Ridsport för
att hämta jackorna som vi ska ha i Eliten! :)
Hörs sen :)

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 12:38

Är påväg till Älvängen C nu med Fanny för lite fika innan vi fortsätter till Ale Ridsport för
att hämta jackorna som vi ska ha i Eliten! :)
Hörs sen :)

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 02:08

Musiken dunkar,drar på en film med vetskapen om att jag har ett gäng med underbara hästar nere i stallet som alla är pigga,glada och välmående samt att min familj och mina vänner är friskt,glada och sunda. Ordet stavas *Happiness*

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 01:58

Jag har väldigt svårt att förstå innebörden av denna dagen? Är der bara ett sätt för alla par att höja sig över alla singlar och typ som
en käftsmäll bara HAHA titta forever alone..?
Okej kanske inte men ändå! Jaja de kan ju diskuteras men jag tänkte prata lite om en sak som är viktig för mig! Nämligen: Friheten med att vara singel!

Friheten med att vara singel (för mig personligen) innebär inga oroligheter,inga stora förbindelser,inga måsten, utan FRIHET!
Jag står för mitt val att vara och förbli singel ett BRA TAG innan jag ger mig in i någon sorts förhållande som innebär engagemang och förbindelser. Jag kände för gta månader
sen att jag verkligen ville ha en kille men stort man fick en så var känslan typ men FML ingen fritid, ingen frihet, INGENTING! Och när detta hade hänt med ca 3 olika killar så bestämde jag mig att vara och förbli singel. Bara leva livet och bokstavligt talat skita i att bry sig om va någon kille tycker om en. Allt är så mycket lättare när man inte "söker efter nån" om ni förstår, utan ist har jag kunnat fokusera på de som jag faktiskt vill och skaffat mycket fler killkompisar :D (fast har alltid haft Mycket mer killkompisar än tjejer) mycket lättare att vara kompis med killar, och mycket lättare att snacka med! Iaf missförstå mig inte när jag säger att jag har bestämt mig för att vara singel, såklart om det dyker upp en kille som jag blir dökär i så klart man satsar då men det är inte direkt något "sökande" typ: åå han är såååå sööt och verkar så snäll.. :P
Utan jag fokuserar främst på att vara kompis med killarna jag träffar ;)
Med detta skrivet så vill jag skriva ett extra Tack<3 till alla mina vänner för att ni är så underbara och roliga människor! :D Älskar er alla!<3

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 01:38

Internetet på mobilen har krånglat hela dagen så det blev ingen vidare uppdatering tyvärr :/ Aja sånt händer men iaf..
Träningen för Annika gick jättebra tycker jag iaf i början, sen gick tåget så att säga.. Haha
sötaste Toppe<3 skriver lite mer utförligt om
övningarna osv imon! :)
Fanny följde btw med mig hem efter träningen så vi har bara softar och tagit de lungt typ :)
Hon sover nu men jag är inte så trött än så ja avvaktar lite och får helt enkelt se vad jag ska hitta på, om ja ska kolla film eller nått sånt kanske? :) huum aa fårse..

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards