Belinda Henriksson

Alla inlägg den 4 augusti 2012

OS

Av Belinda & Alice - 4 augusti 2012 22:58

Det är tur att OS bara är vart fjärde år för annars så hade jag ju verkligen inte haft något liv haha xD sitter som bänkad framför istortsätt alla sporter/grenar och allt va det nu är!
Men fy va marginalerna inte varit på Sveriges sida idag asså, först förlorar vi guldet i triatlon med 9 tusendelar och sen förlorar vi bronset i längdhopp med 1 cm! Fyfan va synd, man led verkligen med Michel Torneus (stav) under interjuvn :/
Menmen som vanligt så får ridsporten rädda dagen med hela 3 nollor (!) bådar bra inför morgondagens nationhoppning ;)
Nej nu ska jag sova är riktigt trött efter en lång dag alla hästarna har varit super duktiga vilket resulterade till = EN GLAD OCH NÖJD RYTTARE! :D
Godnatt sötnosar :)

Saknar dig mitt hjärta<3<3<3<3

Av Belinda & Alice - 4 augusti 2012 20:01

Håller just nu på att skritta av Bebis efter ett helt amazing ridpass! Så djktig var hon, lite stel i vänster sidan dock så hon trängde lite utåt men på slutet var hon någorlunda mjuk i vänster. Tränade igångsättningar och lite volter idag samt lite tempoväxlingar mm, ganska grundläggande alltså. Hon gjorde det super bra tycker jag men det var lite konstigt med av och igångsättningar tyckte hon, men då är det ju extremt viktigt att vara noggrann,tydlig och verkligen "visa vägen" så att dom först. Hon är ju trottsallt bara 5 år men för att vara så ung och grön så är hon riktigt duktig! Jobbar henne mestadels i trav för hon är fortfarande lite svag i vänster galoppen hon är väldigt het o stark och så hon har det inte helt glas klart med att svänga vilket i galopp blir nästan helt omöjligt om man tex. ska lägga mindre volter osv så det är bättre att bara fokusera på en sak i taget. Men hon gör framsteg helatiden!:)
Anastasia skrittade jag ut en sväng på bara :)

Av Belinda & Alice - 4 augusti 2012 11:54

Kollar på hästhoppningarna i SVT Play,
Hejja SWEDEN!

Av Belinda & Alice - 4 augusti 2012 10:53

Goodmorgon!
Idag hade jag faktiskt planerat att unna mig själv en sovmorgon men nejnej, ist så vaknar jag kl.8 -.-
De var den sovmorgonen de..

Annars då? Idag så ska ponnysarna ridas och Mulle ska promeneras tror jag. Ska även fixa lite på gården osv packa ur transporten,fixa stallet,göra rent i spolspiltan mm.
Ska byta om nu och sen sätta igång, puuss<3

Älskling<3

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards