Belinda Henriksson

Alla inlägg under februari 2013

Av Belinda & Alice - 17 februari 2013 00:33

När andra är ute och festar o super hela helgerna så är jag (oftast) hemma och fixar o donar med stallet eller annat som behövs. Istortsätt alla säger: åååh va jag vill dricka i helgen, eller åh jag bara mååste festa assååå!

Nu försöker jag inte säga att det är något som helst fel på det men när det är de enda jävla grejen som folk snackar om så tröttnar man tillslut haha.

Satt och diskuterade det här med Danne för några veckor sen och vi var helt överens att när det är de enda folk snackar om då är det dags att söka hjälp! Haha väldigt givande samtal ;)

Va bara tvungen att skriva de för de är så jävla irriterande :D

Omg

Av Belinda & Alice - 16 februari 2013 18:07

Finns det något värre än när man måste väntabpå bussen i en halv timme och det kommer in en drös med fittiga 98:or och gapar och är allmänt lajv?
Omg dom nästa 20 min kommer bli lååååångaaaa :(((

Av Belinda & Alice - 16 februari 2013 13:48

Ska hämta min nya hundvalp! :D
Bilder kommer..

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 19:39

Igår var det ju somsagt hoppträning för Annika som varje Torsdag :)

Vi började med att värma upp genom att rida på en åtta med tre cavaletti bommar i mitten och en ensam bom på varje  sida av dom tre. Man skulle trava över dom tre bommarna sedan flytta lite för skänkeln oc sedan fortsätta i en stadig trav över den ensamma bommen på respektive sida, alltså som en åtta.

Sedan så bygdes dom tre cavalettin upp till ett litet kryss med en trav bom framför, så trav, över, landa i galopp, stäm av och sedan fortsätta i åttan över dom ensamma bommarna som sedan suksersivt bygdes upp til små kryss.

Sen tog vi allt i galopp så alltså en serpentin båge i galopp. Efter det blev det lite enskilda hinder och Toppe skötte sig jättebra ela tiden tycker jag, det var under dom sista 15 min av lektionen som "tåget gick" fick verkligen hänga i tyglarna för att kunna göra något alls haha ;) Min älskling så därför köpte jag två nya bett idag som vi ska testa på honom och se om det går att reglera honom över huvudtaget :)

Överlag så tycker jag att Toppe skötte sig jättebra, och mina händer var mycket bättre tyckte både Annika och jag! :)



Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 17:02

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 12:58

Av Belinda & Alice - 15 februari 2013 12:40

Är påväg till Älvängen C nu med Fanny för lite fika innan vi fortsätter till Ale Ridsport för
att hämta jackorna som vi ska ha i Eliten! :)
Hörs sen :)

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards