Belinda Henriksson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Belinda & Alice - 25 augusti 2011 08:45

Så nu att jag är 4 på ponnytoppen enligt ttela.se! Så roligt har typ 83 poäng ;)


//Belinda

Av Belinda & Alice - 24 augusti 2011 22:36

När jag var 2 år lärde min Pappa mej att åka skidor, sen började jag tävla i det och jag har tävlat internationellt med flera segrar och placeringar vart uttagen till elit laget i Österrike och en flytt skulle ske men jag ändrade mej och tog inte erbjudandet! Jag har Dm guld tävlat lilla Världs Cupen med en 13 placering! Då var jag 10-11-12? Sen skaffade jag en egen häst ;) Har tävlat otroligt mycket i skidor och har även haft egna träningar i Österrike samt bott där 5 veckor om året för att träna för fullt i snöstorm, man gick upp kl 5 och sen vare frukost, träningen börjar 6 och sen är det träning till 2 du får inte pausa imella eller så men 2 är det lunch sen är det träning till 6 och sen tillbaka till hotellet och äta middag.
Ah mitt liv har inte alltid varit så glamoröst det kanske verkar vara en dröm SM,WC,NM,ELIT,DM ah allt det där men träningen och uppofringarna bakom det är ingen vacker visa! Jag var tvungen att lära mej tyska och jag missade mycket skola, visst det var roligt och så men jag tror inte att det var livet för mej jag ville ha en häst men också åk skidor, hade båda ett tag men det krockade så mycket så fick sluta med skidor :( Nu sattsar jag för att köra WC nästa år men ändast för skojs skull! Jag tror att jag var för lat för detta livet och jag hade inte många vänner som var i min ålder utan oftast mycket äldre, men jag är otroligt tacksam att jag har fått göra detta och uppleva alla dessa äventyr asså tänk om jag tackade ja till erbjudandet shit! Men jag tror också att skidorna har gjort mej otroligt målmedveten och stark inom mej själv! Så ja många framgångar har jag haft inom detta men också har detta bidragit till en ganska seriös skada! Inför WC 2003-4? så bröt jag båtbenet i handen och Pappa sa att jag inte kunde köra samma sa läkarna jag blev gipsad och kunde inte få på handskarna! Jag var förtvivlad jag fick inte stöta imot något och inte alls röra handen, jag bad och jag bad Pappa att jag skulle få åka och tillslut sa han ja! Äntligen tänkte jag, men hur skulle jag få på handsken? Och hur skulle det igentligen gå jag skulle ju inte ha ett ända tränings tillfälle innan! Men jag tänkte inte mer på det utan på tävlingsplatsen så tog jag ett åk i baken och kolla banan, när jag väl skulle åka så fick jag inte på handsken!!! Pappa fixade fram en sax och klippte upp handske ganska rejält och den gick på(wiiiee), jag åkte banan och någ fick jag en bra tid men det var några som slog mej och jag kom på en 13 placering! Var så glad att jag grät, kan inte beskriva känslan! När vi kom hem så åkte vi till doktorn och han tog av gipset och sa att det var läkt men om jag någongång skulle skada handen igen så skulle tummen behövas tabort, så jag tar en stor risk genom att rida där jag använder händerna väldigt mycket!

Ja, många tårar,skratt och mycket hårt arbete har allt bidrat till den jag är idag :) ser ni på mej anorlunda nu än vad ni gjorde innan? ;)


//Belinda

Av Belinda & Alice - 24 augusti 2011 22:25

Jag jag har en lillebror som heter William och är 8 år, han, Mamma och Kim vart här idag och han var så stolt att han hade börjat i 1 b :´) Söta Wille<3 Fucking love you broh<3 Han har ridit lite på mina hästar också och jag håller på att lära honom åka skidor!


//Belinda


  Ny vaken pys<3

Av Belinda & Alice - 24 augusti 2011 14:43

Snabbt byte av kläderna nu då och sen ut och rida mina över fina hästar<3

PSPSPSPSPS glöm inte dag tre ikväll ;)


//Belinda<3


  Bäääääbis<3

Av Belinda & Alice - 23 augusti 2011 22:24

Min första (riktiga) kärlek var i 3-4 där jag gick i samma klass som Victor som han heter och jag berättade för en av mina bästa vänner Denise Elm<3 att jag var kär i honom och hon sa att hon kunde fixa ihop oss xd Jag var jätte lycklig men också jätte nervös! Men ja dagen tog slut och på kvällen gick jag hemma och var så nervös så jag trodde jag skulle dö, men Therese min kompis ringde och gav mej massa tips! Så jag kom till skolan dagen efter och varju så nervs men jag träffade Viktor och han tog min hand och vi gick omkring på skolgården och sen började vi klättra i klätterborgen och leka<3 Ah det var min första kärlek det ;)


//Belinda

Av Belinda & Alice - 23 augusti 2011 22:10

Ah nu är jag klar i stallet helt! Har ridit igenom Anastasia ORDENTLIGT hon vart riktigt fin och mjuk men något starkare än igår men ändå väldigt fin! Idag hade hon lite problem i slutet av galoppen, hon blev lite trött så hon slarvade lite men annars så jubbade hon på riktigt bra<3 Hon fick en låååång framskrittning och en ännu läääängre avskrittning skrittade till Pappas jobb och sen till ett ridcenter en bit bort ;) Hon var lite mesig för några grejer men asså hon är en liten bäbiiiss<3

Fina AaNnAaSsTtAaSsIiAa<3 (har även frisserat Anastasia lite det blev väldigt bra tycker jag!) :D

Har fodrat hästarna och satt på varma och gooa täcken och nattat dom ;)<3


//BbEeLlIiNnDdAa<3


 

Av Belinda & Alice - 23 augusti 2011 22:08

Har gjort äppelpaj mums men det lite lessamma är att jag skar mej i fingrett så det blev ett djupt sår :´(!

Men pajen var goooood<3


//Belinda

Av Belinda & Alice - 23 augusti 2011 15:29

Tänkte faktiskt länka denna coola sida as söta och roliga grejor! Värd att titta in på^^

(Vill Du/Ni att jag ska länka er så är det bara att fråga!)

Funderar på att köpa hem dom flughuvorna och det är ju ganska bra för jag behöver det desperat!


ponnyprakt.se


//Belinda

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards