Belinda Henriksson

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 22:48

Hej allihopa. Har nyss kommit upp ur badet, gör najs! Gjorde lite chokladbollar som jag tjockade mig med (a)
För övrigt idag har jag bara hopptränat Supreme för min grymma syster, som bland annat har vunnit dm och snart ska upp på 140 med 00seven!

Gick helt okej bra, har börjat rida med sporrar nu oxå.

Nu tänker ni säkert "är hon dum i huvudet, hästen behöver ju knappast gå fram mer". Men det är inte det de handlar om. Jag behöver få mer tryck i galoppen, dessutom blir jag säkrare när jag har sporrarna.
& är jag säker blir ju han också det.


I helgen blir det regionalt/nationellt i Allingsås. Blir Lätt a, Msv b på Lördan och Lätt a, Msv b på Söndan.

Är det någon som ska dig och ta kort får ni gärna höra av er! 

alicenyberg@live.com


Nu ska jag sova, puss!

Tänkte btw bara påpeka detsamma som belinda skrev tidigare. Att statistiken går upp för varje dag! 
Gör bra ju !

/alice


 

Gose hästen <3

PS!

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 22:22

glömde berätta att vi nu ligger stadigt på topplistorna varje dag!!! kulkul ni är bara för bra<3

Natti<3


//Belinda

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 22:15

idag var statistiken ÄNNU BÄTTRE än igår! NI det är Ni som gör denna bloggen till vad den är<3 Det är NI som får mej att vilja fortsätta att blogga ;) Ni är helt klart BÄST<3 Men tänkte säga god natt och så ses vi pigga och glada imon! Right? ;)


//Belinda


  LETS TAKE THIS BLOG TO THE TOP! <3<3<3<3

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 22:10

tjoo<3 här kommer min lista ;)


//Belinda


 

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 21:43

det är precis vad jag gör ;) planerar lite oxå! ofc :D älskar att planera och göra planer haha ;D yeah men tänkte ju som jag sa förut göra en liten lista, den kommer ut lite senare tror jag om den ens blir klar ;))


//Belinda


 

åååhh vad jag ÄLSKAR denna bilden på fina Mella och Flingan <3

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 20:16

hejj ;) mår piss och gjorde det hela träningen men det var bara att bita ihop! Träningen gick väldigt bra över förväntan faktiskt :) Calle lyssnade jätte bra och var helt med på noterna :) han var dock lite seg i början för han är väldigt smart och han vet att jag inte får fram honom så lätt inomhus sa Annika och det är helt SANT! Men efter en stund var han pigg och glad och bjöd väldigt bra på hindrena :D fina Nalle <3 Jag och Pappa handlade lite påvägen hem oxå, men jag red Rocky en stund när jag kom hem inget jätte kompliserat då det var väldigt blött och ganska mörkt, men bara checkade av honom lite :) han var glad och framåt han var inte svettig ele något efter passet och det var bra för jag ville inte rida en genom körare utan bara kolla av honom lite lätt ;) finfin<3 Men tänkte väl slänga upp lite planer för imon typ ele nått typ en inköps lista ;)


//Belinda

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 16:13

Har bara vart i skolan idag, än så länge. 
Gör kul.. Nemen lite kul har de vart. Snackat med folk jag har saknat en del.
Det är sjukt ändå hur två personer som har varit hur tighta som helst bara kan glida isär på några dygn. Hur det kan bli som om man är främlingar för varandra. Fast man i själva verket känner varandra botten till toppen. Det kändes som att vi var flera mil isär, fast vi satt brevid varandra. Har tyvärr väldigt många sånna erfarenheter. Ibland har det väl berot på mig, och ibland på respektive person.

Jag är faktiskt väldigt kräsen när jag väljer kompisar, kanske är det pågrund av det. Att jag inte vill ta risken att glida isär och bli sårad. 


Dagens saknad får änna bli den här bruden!

Som tyvärr bor i majorna, så vi träffas nästan aldrig längre. Då hon har slutat tävla 


    


/alice

Av Belinda & Alice - 6 oktober 2011 12:25

Denna tjejen är helt awesome! En STOR idol för mej och en riktig förebild ;) Hon är super duktig på det hon gör och hon är otroligt stark och modig! Här har vi en tjej med en svår sjukdom men som ändå inte låter det stoppa henne från att klara sina mål och fortsätta kämpa! Vill va som dig Mella! Kommentera BRA nu så KANSKE jag kan få Mella att svara på lite frågor! Kan ju alltid fråga ;) PS tar tillfället i akt och tackar Mella oxå för att hon vill gästblogg här idag ! Tack Mella du är grym och en dag kommer du få dit stora genombrott och jag är säker på att du kommer gå hela vägen till toppen<3


//Belinda Henriksson

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mirella Thelander heter jag och jag bloggar på www.mirellathelander.se


Tänkte berätta lite om mej själv - till en början henlt vanligt, men desto djupare ni ser desto mer förvånade kommer jag göra er.;)


Ja vart ska jag börja? Sm sagt Mirella heter jag, men de flesta kallar mej Mella. Fyller 18 nu i december.

Jag har precis genomgått en stor ryggoperation för grav scolios så är just nu säng liggandes -.- Annars pluggar jag sista året som frisör och tävlar i hoppning på elit nivå.


Om jag ska göra ett försök till att beskriva mej själv så tror jag faktiskt att andra ser mej som en rätt snäll person?

Eller mot de som jag tycker förtjänar det iallafall. Annars är jag nog ganska bestämd.

Kan inte göra / säga något bara för att utan det måste verkligen intressera mej, antingen gör jag det 110% eller inte alls. Fått höra att är väldigt ärlig, till och med för ärlig ibland (A) Jag gillar precis som andra tjejer i min ålder att umgås med goda vänner och festa.


Tycker det är skoj att fixa med smink och hår & kläder vilket resulterade i att jag hamndade på frisör linjen. Dock kommer jag aldig vilja jobba som frisör utan det blev mest så för att jag skulle kunna plugga med något som jag tycker är skoj så nära som möjligt. För att inte ta så mycket tid för hästarna.

Ja hästar , Min dröm, min dag, mitt liv, Mitt allt!

Man kan inte bara beskriva det som ett brinnande intresse eller en hobby för för mej är det så mycket mer. Det är mitt liv, min vardag, min dröm & förhoppningsvis min framtid. Utan hästar ingen Mella. Det har alltid funnits hästar i mitt liv , har lixom inte funnits någran andra alternativ. Då min mamma alltid hållit på med hästar var det en självklarhet att jag skulle få en egen ponny innan jag ens existerade. Min första häst var en förvuxen russ valack på 135cm. Sedan dess har jag haft en rad olika ponnyer och hästar , Affe som jag själv köpte på High Caparral när jag var 3år har vi kvar även i dag. Idag tävlar/tävlade som jag kanske får säga just nu.. ja fler häst/ponnyer oftast varje helg och det är något som jag verkligen älskar och inte skulle byta bort mot något annat , visst man missar mycket socialt som händer hemma hos kompisarna men det är det helt klart värt för man får prioritera! Hoppat upp till 130 på min stor häst och ridit upp till SM på ponny där jag även knep en 6;e plats med min bästa vän i hela världen - Snow Flake.

 

Mella och Snow Flake (Flingan) på SM!


Min högsta dröm är att bli en riktigt skicklig ryttare på världsnivå! Jag vill helt enkelt bli bäst. Och jag tror att om man vill något tillräckligt mycket så kan man! Man får kämpa för det och det kommer jag att göra. För jag älskar allt som har med hästar att göra och skulle inte under några som helst omständigheter kunna tänka mej ett liv utan dom.

 

Mella och Just Irish Trip (Trippis)!


Medans jag nu suttit och drömt mej bort till framtiden kände jag mej skyldig. För inget är eller har varit så lätt som jag hitills fått det att låta!. Just nu får jag inte ens gå i närheten utav hästar (egentligen) kan inte låta bli. Men det är pgr utav risken att få en knuff, sträcka mej eller att det helt enkelt ska hända något..


Jag hade en "ryggsjukdom" som heter grav scolios vilket innebär att min ryggrad går som ett S. Detta har under en lång tid förstört och försvårat mycket för mej. Denna smärta är inte utav denna värld känner jag ibland. Det är sjukt hur mycket man kan utstå men det här har till och med gått över min gräns. Det blir svårt att röra sig vilket gör att det blir väldigt svårt att rida & hoppa lika mycket som jag gjort förut då jag alltid haft mycket ponnyer, men som sagt vill man något tillräckligt mycket så


är alla hemska tankar, obehagliga drömmar och det värsta farhågorna sanning.

 

Mellas rygg före och efter. (före på höger sida och "just nu" på vänster).


och blir galen utav smärtan..

Denna operationen tog mitt underbara liv ifrån mej och kommer att göra i runt 6-10 månader och kanske även min dröm? Föralltid?!

Nej, jag ska bli frisk och kry så snabbt som möjligt för att sedan börja mitt liv. Med alla världens möjligheter för att kunna stappla mej emot mitt mål för jag vet att jag klarar det!

 

Mella


Det var allt för mej


Kram Mella www.mirellathelander.se


 

Mella och sin storhäst Miss Amy! (Amy).


    

Mella och Snow Flake! (Flingan).

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards