Belinda Henriksson

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 21:28

jag är helt slut! Kan knappt hålla ögona öppna ;) så jag tänkte ta och knyta mej nu, sov gott alla bloggläsare :D


//Belinda

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 21:07

Idag var jag,Pappa,Annika,Fanny,Rocky,Muffe och Stellan i Kungsbacka och tävlade det var nationellt och alla hästarna skulle gå LA,MSVB :)

Fanny och Muffe inlädde med en fin runda i LA men ett pet då Fanny glömde vägen -.- Men ah och Med Stellan vann hon klassen :)I MSV hade Fanny och Muffe ett stopp i omhoppningen det var synd för det såg riktigt bra ut :) Stellan ströks...


Rocky- LA- Finfinfinfinfin<3 älskade ponny<3 kändes helt ok på fram hoppningen kanske lite åt det lugnare hållet men på banan var han som en liten tiger! Han hoppade helt amazing<3 Jag är riktigt nöjd över min ridning oxå! Sista linjen i omhoppningen blev lite knas han fastnade i svängen när jag svängde jätte snävt till 12 och då rev han den (maxad,bred oxer) sen låg jag mellan 2 galopp språng och jääätte stort så 1 stopp där men kom igen lite mer samlat och då gick det bra :) <3

MSVB- Han kändes super bra på framridningen och på framhoppningen oxå tills jag fick ett ganska knas språng på oxern :/ kom lite knas så han rev bak bommen ganska grovt men jag kom på räcket 2 gånger och då kändes han bra :) På banan var han helt klart taggad<3 pigg och vill iväg ;) men vi fick till några riktigt bra språng och han kändes hög och fin det sa även Annika efteråt men iaf vi fick ett stopp på b i kombinationen var kort anridning och jag kom väldigt nära på insprånget så han hoppade jätte stort så han nådde inte fram men vi kom igen och då kom vi ÄNNU närmare insprånget men han klämde in 2 galoppsprång och klarar det tror han rev insprånget oxå, men sen fick vi 1 till ner vi kom förnära ett räcke, men vi slutade på 8 hinderfel och 4 tidsfel men han kändes så fin<3 och jag stressade inte upp mej ele något efter det stoppet utan jag åter gick till min lugna ridning och allt flöt på riktigt fin och bra<3 ;)

Jag är super nöjd med dagen Rocky kändes på topp och det märks att han börjar bli mer rutinerad på dessa höjder :) Fick en liten present av Fanny oxå :D en lila magic brush ;) hon vann ett 3 pack dagen innan och då fick jag en (de är limetid edition på dem det är därför dem var rosa och lila :)


Men iaf jag är super nöjd <3


//Belinda


    You are my SUPERSTAR<3

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 19:31

jag satt och tittade på några b-ponny ryttare idag och jag måste säga att det är inte "många" som verkligen rider "bra" jag tycker inte det är ok att sitta och smacka och spöa på en het ponny som springer för glatta livet! Nu säger jag inte att ALLA b-ponny ryttare rider så för det finns många som faktiskt rider riktigt bra bla. Tom Svitzer. Men jag kan erkänna att jag på vissa tävlingar har varit väldigt "hård" själv mot mej själv och mina ponnys men jag har jobbat sten hårt nu för att jobba bort det och en del andra grejer oxå. Jag vill inte trycka ner någon med det är en sak att tänka på :)


//Belinda

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 18:06

 

http://www.emmi.se/fleecebandage-style-p-1662-c-363.aspx

-          Gilla Emmishopen på facebook

-          Välj ut en favoritprodukt på Emmishopen www.emmi.se

-          Lägg ut bilden på din blogg/hemsida/bilddagbok/facebook med länk till inlägget

-          Kommentera inlägget med:

För och efternamn

Mailadress

Länk till inlägget med bilden som du publicerat på din blogg/hemsida

Länk till favorit produkten 


Tävlingen avgörs via lottning av mig. (Alice) 


Lycka till!


-alice

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 17:49

har lite bråttom men lite snabb update just 4 you<3 men ska till Älvängen och handla lite crubb, sen ska jag skritta fina sessan Anastasia<3 C ya!


//Belinda

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 15:12

hemma nu men ska fixa stallet och hjälpa Pappa fixa klart nya hagen :) resultat osv kommer senare ;)

(är riktigt nöjd med dagen)<3


//Belinda

Av Belinda & Alice - 16 oktober 2011 06:34

  //Belinda

Presentation


Hej!
Jag heter Belinda Henriksson och jag rider och tävlar mina ponnysar och storhästar på högsta nivå inom hoppningen! Vill ni kanske ställa någon fråga lite privat eller vill ni komma i kontakt med mej, så kan ni maila mej på belindawhenriksson@hotmail

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har ni?
 IPhone
 HTC
 Sony Ericson
 Nokia
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Gästbloggare


Ovido - Quiz & Flashcards